logo

Wrocławski Dzień Czytania w Szkołach

W dniach 9-14 grudnia uhonorowaliśmy przyznanie w 2018 roku Nagrody Nobla Oldze Tokarczuk, organizując różnorodne akcje czytelnicze w ramach Wrocławskiego Dnia Czytania w Szkołach. Akcjami objęta została zdecydowana większość klas.

  1. Prezentacja ulubionych przez uczniów książek na lekcjach języka polskiego – klasa 5a, 5c, 6a, 6b, 7b, 7c, 7e, 8d
  2. Ulubione książki z dzieciństwa i młodości prezentowane przez nauczycielkę fizyki – klasa 6a, 7d, 8a
  3. Czytamy poezję po angielsku – limeryki, rymowanki i wierszyki – klasa 4a, dwie międzyoddziałowe grupy językowe z klas siódmych i ósmych
  4. O matematyce też można czytać – czytanie fragmentu książki „Pi razy oko. Komedia matematycznych pomyłek” (Matt Parker) na lekcji matematyki – klasa 5b, 7e, 8c
  5. Jak to się odbyło? – prezentacja fragmentu filmu z ceremonii wręczenia Nagrody Nobla Oldze Tokarczuk na lekcjach języka polskiego – klasa 7c, 7d, 7e
  6. Czytamy i oglądamy, a może oglądamy i czytamy… – metafora w książce obrazkowej Olgi Tokarczuk i Joanny Concejo „Zagubiona dusza” na lekcjach języka polskiego – klasa 7c, 7d, 7e
  7. „Lubię tę książkę. Może Ty też ją polubisz?” – głośne czytanie ulubionych książki przez przedstawicieli wszystkich klas w bibliotece szkolnej
  8. „Czytamy, bo kochamy” – czytamy własne opowiadania, książki i wiersze oraz fragmenty ulubionych książek – klasy 2b, 3a, 4a
  9. Teatrzyk Kamishibai „Opowieść o stokrotce” – klasa 0a, 1a