Uczniowie klasy 6c podczas godziny wychowawczej zajmowali się tematem
ochrony ekosystemu. Dzięki okularom VR mogli obejrzeć piękne plaże wyspy Bora Bora, a później porównać je z zaśmieconymi plażami wyspy Komodo oraz wyspy Blu Hole w Egipcie. Uczniowie szukali różnic między pejzażami, zastanawiali się skąd biorą się śmieci na plażach, jak wpływają na odbiór miejsc turystycznych oraz jak wpływają na stan ekosystemu. Następie przeprowadzona została burza mózgów, której celem było odnalezienie odpowiedzi na pytanie jakie działania podjąć by chronić przyrodę. Porozmawiali też o różnych akcjach promujących ochronę środowiska. Uczniowie przy użyciu okularów VR zobaczyli dwie zaskakujące instalacje wykonane z odpadów znalezionych na wyspie: kraba i człowieka zamkniętego w górze śmieci z telefonem w ręku. Próbowali zinterpretować jaki przekaz niosą za sobą te nietypowe konstrukcje artystyczne. Na koniec lekcji uczniowie wymyślali hasła reklamujące zdrowy i czysty świat.
Informacje przygotowała: Katarzyna Sztur








