Uczniowie w klasie

Debata oksfordzka na etyce kl. 2 i 3

Wielkanoc jest jednym z tych Świąt, które najmocniej charakteryzuje regionalizm i nawiązanie do tradycji przodków. Kultywujemy tradycje święcenia palm, tworzenia pisanek i kraszanek, postu Wielkopiątkowego czy w końcu święcenia pokarmów w Wielką Sobotę. Okres Wielkanocy i poprzedzające go dni mienią się całym kolorytem zwyczajów ludowych. Na lekcji etyki w klasach 2 i 3 postanowiliśmy podejść do tematu inaczej i poddać dyskusji fakt czy tradycje są nam jeszcze potrzebne. Debata oksfordzka to specjalny rodzaj dyskusji, gdzie uczestnicy do końca nie wiedzą czy będą tezę popierali czy obalali. Na potrzeby zajęć postawiono tezę “Tradycje wielkanocne warto pielęgnować”. Uczestnicy podawali wiele ciekawych argumentów, spierając się bardzo merytorycznie. Ten rodzaj dyskusji uczy rzeczowego podejścia do tematu oraz kultury języka i wypowiedzi. Z pewnością tradycja debat oksfordzkich wpisze się na stałe w repertuar lekcji etyki.

Opracowała:

Joanna Chryplewicz