Jak dołączyć do zebrania dla rodziców w aplikacji Teams

Zebrania zdalne dla rodziców organizowane są za pomocą platformy Teams.

Gdzie znajdę informację o zebraniu?

Wychowawca wpisze zebranie do dziennika z wyprzedzeniem, informacja ta jest widoczna w zakładce „Zebrania” w module „Uczeń”. Wychowawca, może również poinformować rodzica wysyłając do ciebie wiadomość za pomocą dziennika elektronicznego.
W obu przypadkach wystarczy kliknąć link lub przycisk „Dołącz”

Co potrzebuję aby dołączyć do zebrania?

  • Potrzebny będzie komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
  • Przeglądarka Edge, Chrome, Firfefox lub aplikacja Teams, na smartfonie aplikacja Teams
  • Link do spotkania udostępniony przez wychowawcę za pomocą dziennika elektronicznego.

Co zrobić gdy nie mogę znaleść wiadomości o zebraniu lub linka do spotkania?

  • Zaloguj się do dziennika na konto rodzica.
  • Kliknij na opis nadchodzącego zebrania na kafelku zebrania
  • Pod szczegółami zebrania kliknij na przycisk dołącz do zebrania.

Jak dołączyć? Wybierz odpowiadającą opcję:

Jeżeli możesz zaloguj się na swoje konto na komputerze (nie to na którym pracuje dziecko, w przypadku szkolnego sprzętu – konto Opiekun)

Jeżeli na komputerze nie ma aplikacji Teams / nie chcę używać aplikacji

  • Kliknij link przesłany przez wychowawcę / link w dzienniku
  • Wybierz opcję kontynuuj w tej przeglądarce

  • Wyraź zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu

  • Wprowadź swoje imię i nazwisko i kliknij Dołącz teraz
  • Teraz poczekaj aż organizator spotkania wpuści cię na nie.

 

Jeżeli na komputerze jest zainstalowana aplikacja teams :

  • Kliknij link przesłany przez wychowawcę / link w dzienniku
  • Wybierz opcję Otwórz aplikację teams
  • Potwierdź otwarcie aplikacji przez przeglądarkę

  • Wprowadź swoje imię i nazwisko i kliknij Dołącz teraz
  • Teraz poczekaj aż organizator spotkania wpuści cię na nie.

Jeżeli na komputerze nie ma aplikacji Teams / nie chcę używać aplikacji

  • Otwórz przeglądarkę w trybie prywatnym/incognito (chrome/Edge ctrl+shift+n firefox ctrl+shift+p)
  • W pasek adresu wklej link przesłany przez wychowawcę i zaakceptuj.
  • Jeżeli przeglądarka próbuje otworzyć aplikację Teams kliknij anuluj.

 

  • Kliknij opcję Kontynuuj w tej przeglądarce

  • Wyraź zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu

  • Wprowadź swoje imię i nazwisko i kliknij Dołącz teraz

  • Teraz poczekaj aż organizator spotkania wpuści cię na nie.

 

Jeżeli na komputerze jest zainstalowana aplikacja teams:

  • Wyloguj dziecko z aplikacji teams i zamknij aplikację
  • Kliknij link przesłany przez wychowawcę / link w dzienniku
  • Wybierz opcję Otwórz aplikację teams
  • Potwierdź otwarcie aplikacji przez przeglądarkę

  • Wprowadź swoje imię i nazwisko i kliknij Dołącz teraz
  • Teraz poczekaj aż organizator spotkania wpuści cię na nie.

 

Jeżeli na komputerze nie ma aplikacji Teams / nie chcę używać aplikacji

  • Kliknij link przesłany przez wychowawcę / link w dzienniku
  • Wybierz opcję kontynuuj w tej przeglądarce

  • Wyraź zgodę na dostęp do kamery i mikrofonu

  • Wprowadź swoje imię i nazwisko i kliknij Dołącz teraz
  • Teraz poczekaj aż organizator spotkania wpuści cię na nie.

 

Jeżeli twoja firma umożliwia dołączanie do spotkań innych organizacji, skorzystaj z linku udostępnionego przez wychowawcę aby dołączyć do spotkania z wykorzystaniem już zalogowanych sesji. 

W tym wypadku na telefonie musi być zainstalowana aplikacja teams.

Niezależnie od tego czy masz ją zainstalowaną służbowo czy nie masz jej w ogóle, otwórz link przesłany przez wychowawcę  na swoim telefonie.

Jeżeli nie masz aplikacji kliknij uzyskaj aplikację teams. - Zostaniesz przekierowany do sklepu z możliwością darmowego pobrania aplikacji.

Jeżeli masz aplikację klinij Dołącz do spotkania, otworzy się aplikacja Teams.

Jeżeli jesteś zalogowany do aplikacji Teams np. kontem służbowym będziesz miał/a możliwość dołączenia jak zwykle.

Jeżeli nie jesteś zalogowany do Teams aplikacja wyświetli opcję dołącz jako gość, wypełnij pole nazwa swoim imieniem i nazwiskiem i kliknij dołącz teraz.