logo

Międzynarodowy Konkurs Informatyczny BÓBR

Drodzy Uczniowie,

Mamy ogromną przyjemność ogłosić, że już 8 listopada 2021 roku
rusza kolejna edycja największego w Polsce bezpłatnego Konkursu Informatycznego Bóbr!

Zapraszamy do udziału w konkursie uczniów, którzy:
• są kreatywni i nie boją się wyzwań,
• lubią rozwiązywać skomplikowane zadania wymagające logicznego
i analitycznego myślenia,

Konkursy główne odbędą się w dniach 8-15 listopada
Każdego dnia jedna z grup wiekowych będzie rozwiązywać zadania w czasie rzeczywistym – zmagania rozpoczynają się o godz. 12.00.

Harmonogram:
• Junior (klasy VII-VIII) – 9 listopada,
• Benjamin (klasy IV-VI) – 10 listopada,

Rejestracja już trwa. Zmagania uczestników odbywają się na bezpłatnej platformie edukacyjnej Dzwonek.pl

ZASADY KONKURSU:

Konkurs Bóbr trwa jedną godzinę zegarową dla każdej grupy wiekowej.
Udział w konkursie może wziąć każdy uczeń, który ma możliwość zalogowania się z komputera bądź innego urządzenia cyfrowego, jednak klasyfikowani są jedynie ci uczniowie, którzy zostali zarejestrowani przez nauczyciela
i uczestniczyli w konkursie pod jego nadzorem w klasie.
W konkursie otrzymacie do rozwiązania 15-24 zadań (w zależności od grupy wiekowej).
Zadania są w formie testowej. Aby rozwiązać zadanie należy:
• wybrać jedną poprawną odpowiedź spośród na ogół czterech możliwych,
• wpisać odpowiedź w okienku lub wykonać inne czynności prowadzące do rozwiązania, o których jest mowa w zadaniu.
• Rozwiązania można poprawiać.
Wyniki Konkursu Bóbr ogłaszane są w grudniu, natomiast uroczyste zakończenie połączone z wręczeniem nagród odbędzie się w marcu przyszłego roku.

Co musisz zrobić
Rozpoczęcie pracy z platformą jest niezwykle proste i intuicyjne. Rejestracja nie powinna zająć więcej niż 2 minuty, wystarczy wykonać kilka prostych kroków

  1. Zarejestruj się w serwisie Dzwonek.pl
  2. Utwórz nazwę użytkownika i hasło. Zarówno nazwa użytkownika, jak
    i hasło mogą zawierać jedynie litery alfabetu łacińskiego, cyfry i podkreślenie. Polskie znaki nie są dozwolone.
  3. Wprowadź poprawny adres e-mail.
  4. Wpisz swoje imię i nazwisko
  5. Poproś rodzica o zaakceptowanie postanowień regulaminu serwisu i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  6. Wybierz typ profilu („Uczeń‟).
  7. Aktywuj konto
  8. Sprawdź swoją pocztę e-mail. Kliknij w link aktywacyjny w wiadomości potwierdzającej rejestrację.
  9. Po kliknięciu w link aktywacyjny nastąpi automatyczne przekierowanie na stronę Moje zasoby
  10. Aby dodać swoje konto do szkoły, należy przejść do zakładki Moja szkoła
    i wybrać przycisk Dołącz do szkoły, a następnie:
    • jeżeli administrator Konkursu w szkole udostępnił kod, należy wpisać go w polu Kod i wybrać przycisk Dołącz;
    Kod szkoły: sp71wroc

• Poczekaj na akceptację administratora Konkursu w szkole.
• Uwaga: Uczeń już zarejestrowany na platformie mCourser.pl nie musi rejestrować się ponownie.
Więcej informacji oraz zadania konkursowe znajdziecie na stronie domowej konkursu http://www.bobr.edu.pl.

Zgłoszenie udziału w konkursie:
Przez dziennik elektroniczny do 2 listopada.

Założenie konta i dołączenie do szkoły: do 6 listopada

Opracowanie: Izabela Słupik