Drukarka 3D została zakupiona w ramach realizowanego przez naszą szkołę program Laboratoria Przyszłości, daje nam możliwości rozwoju, budowania umiejętności i kształtowania kompetencji do pracy w zawodach przyszłości.
Jako uczniowie klas 8 chcielibyśmy pokazać jak ciekawe może być projektowanie i drukowanie 3D. Postanowiliśmy przeprowadzić testy naszej szkolnej drukarki poprzez wydrukowanie podstawki pod telefon i zegarek.
Projekt do druku przygotowaliśmy w programie Fusion 360. Jest to skomplikowany program, więc nie polecamy go osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z projektowanie 3D.
Podstawka pod telefon została zaprojektowana tak, aby telefon mógł być używany w pionie lub poziomie. Dzięki temu użytkownik ma większą wygodę w ustawianiu swojego urządzenia. Podstawka ta jest także w stanie utrzymywać telefony o różnych rozmiarach i grubościach, co stanowi ogromną zaletę. Jako przeciwwagę do telefonu, stworzyliśmy lekko wysuniętą w tył część. Dzięki temu rozwiązaniu, nasza podstawka nie zostanie przeważona i nie będzie się przechylać.
Podstawka pod zegarek została zaprojektowana tak, aby umożliwić wygodne ładowanie zegarka oraz by była jednocześnie stabilna i estetyczna. Dzięki specjalnie osobno drukowanym wkładkom, podstawka jest uniwersalna i wystarczy wybrać wkładkę odpowiadającą naszemu zegarkowi, aby w prosty sposób go podłączyć.
Obie podstawki zostały wydrukowane przy użyciu drukarki 3D z filamentu PLA (polilaktyd), który zapewnia wytrzymałość i solidność wykonania.
Drukowanie 3D to nie tylko świetna zabawa, ale przede wszystkim duże możliwości. Projekty podstawek to doskonały przykład na to, jak technologia może być wykorzystana w praktyce. Dzięki takiej drukarce można na przykład wydrukować model DNA na biologię lub figurkę z gry.
Mamy nadzieję, że nasze projekty zainspirują innych uczniów do eksperymentowania z drukiem 3D. Dziękujemy za uwagę.
Kamil Gałek, Cezary Kotowski, Wiktor Sobala