Zapraszamy uczniów las VI Międzyszkolnego konkursu „Szkolny Broker Informacji Junior”. Konkurs jest bezpłatny. Organizatorem konkursu jest Mediateka. Celem konkursu jest:
-utrwalenie i poszerzenie wiedzy o źródłach informacji,
-doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji,
-doskonalenie umiejętności gromadzenia i selekcji informacji,
-doskonalenie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną,
– integracja środowiska lokalnego.
W konkursie uczestniczą 2-osobowe drużyny klas szóstych – najlepsza drużyna szkoły reprezentuje szkołę w etapie międzyszkolnym. Na etapie szkolnym drużyny mają do rozwiązania sześć zadań w trzech kategoriach (po dwa pytania z każdej kategorii):
- a) wyszukiwanie informacji ze źródeł bezpośrednich
- b) wyszukiwanie informacji z katalogów biblioteki szkolnej
- c) wyszukiwanie informacji w Internecie
Na wykonanie wszystkich zadań drużyna ma 45 minut. Za każde zadanie można otrzymać od 0 do 2 punktów. Warunkiem uzyskania jakiejkolwiek liczby punktów jest podanie źródła, z którego została zaczerpnięta odpowiedź (w przypadku wyszukiwania w Internecie musi to być źródło inne niż Wikipedia). Najlepsza drużyna (jedna ze szkoły) przechodzi do etapu międzyszkolnego.
Wykaz zagadnień
– warsztat informacyjny biblioteki
– rodzaje katalogów w bibliotece
– rodzaje wyszukiwarek w Internecie
– opis bibliograficzny
– kartoteka zagadnieniowa
– bibliograficzne zestawienie tematyczne
– sposoby wyszukiwania
– katalog Biblioteki Narodowej i bibliotek publicznych we Wrocławiu
Etap szkolny odbędzie się do 31.01.2018 r. Etap międzyszkolny 07.02.2018 r. w Mediatece.
Do wygrania ciekawe nagrody!
Więcej informacji u nauczyciela bibliotekarze i nauczycieli zajęć komputerowych.