bud. A szkoły

Drzwi otwarte w SP 71

Drzwi Otwarte A.D. 2021

Szanowni Państwo, drzwi otwarte na stałe wpisały się do kalendarza imprez organizowanych w Naszej Szkole. Każdego roku w marcu  organizowaliśmy spotkania z zainteresowanymi nauką w SP71 dziećmi i ich rodzicami. Pokazywaliśmy szkołę, rozmawialiśmy o modelu dydaktyczno – wychowawczym, jaki preferujemy, omawialiśmy bogatą ofertę edukacyjną placówki, prezentowaliśmy nasze osiągnięcia i umiejętności.

Niestety, w dobie pandemii koronawirusa, wobec konieczności zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa, w bieżącym roku nie możemy spotkać się z Państwem osobiście.

Zapraszamy jednak do odwiedzenia Naszej Szkoły korzystając m.in. ze spaceru wirtualnego po budynku A (przy ulicy Podwale) i budynku B (przy ul. Kołłątaja). W budynku A uczą się, bawią i odpoczywają oddziały przedszkolne, klasy edukacji wczesnoszkolnej oraz klasy IV. Znajduje się tu także stołówka szkolna i kuchnia. W budynku B prowadzone są zajęcia dla klas V-VIII. Oba budynki łączą boiska i plac zabaw. Na zaprezentowanych zdjęciach szkoła jest opustoszała, ale gdy są w niej uczniowie, tętni życiem!  Zapraszamy do zapoznania się z ofertą szkoły i z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli wśród nich nie znajduje się odpowiedź na nurtujące Państwa pytanie, prosimy o jego przesłania na adres mailowy lub bezpośredni kontakt z sekretariatem szkoły.

Z wyrazami szacunku
Leszek Wesołowski dyrektor SP71

Oferta szkoły

Rekrutacja

Zapraszamy do wirtualnego spaceru po szkole:

bud. A szkoły
Budynek A
budynek B szkoły
Budynek B

W oddziałach  dwujęzycznych jest 5 obowiązkowych godzin nauki języka angielskiego w tygodniu zamiast standardowych 3, a także dany oddział ma wybrane przedmioty, których elementy są nauczane w języku angielskim.

 

Przeprowadzane w szkole obserwacje wyraźnie wskazują, iż różnica w nauczaniu języka obcego w klasie dwujęzycznej w stosunku do normalnego toku nauczania przynosi pozytywne efekty już po pierwszym semestrze nauki. Dobitnie potwierdzają to zewnętrzne egzaminy na zakończenie nauki w szkole podstawowej.

Planujemy wprowadzenie elementów nauki języka angielskiego na lekcjach: plastyki, geografii, chemii, biologii, matematyki i informatyki. W oddziałach mogą być 2 lub 3 przedmioty nauczane z elementami języka angielskiego.

Tak. Zgodnie z przyjętą linią programową szkoły Uczniowie SP71 muszą kontynuować naukę drugiego języka obcego, który wybrali w V klasie bez względu na to, czy są w klasie dwujęzycznej, czy ogólnej. Przyjęcie takiego rozwiązania uzasadnia podjęcie, wspólnie z organem prowadzącym szkołę, decyzji o wcześniejszym, ponadprogramowym wprowadzeniu drugiego języka obcego do programu nauczania w klasie piątej.

 

.

Uczniowie w klasach dwujęzycznych będą realizować 39 godzin zajęć tygodniowo (siatka godzin liczona z przedmiotami nieobowiązkowymi, czyli religią, etyką i wychowaniem do życia w rodzinie). Poniżej zamieszczamy porównanie siatek godzin dla klasy siódmej ogólnej i dwujęzycznej.

Lp.

Przedmiot

Godziny w klasie ogólnej

Godziny w klasie dwujęzycznej

1.

Biologia

2

2

2.

Chemia

2

2

3.

Doradztwo zawodowe

10 w roku szkolnym

10 w roku szkolnym

4.

Etyka

1

1

5.

Fizyka

2

2

6.

Geografia

2

2

7.

Historia

2

2

8.

Informatyka

1

1

9.

Język angielski

3

5

10.

Język niemiecki/hiszpański/francuski

2

2

11.

Język polski

5

5

12.

Matematyka

4

4

13.

Muzyka

1

1

14.

Plastyka

1

1

15.

Religia

2

2

16.

Wychowanie do życia w rodzinie

1 (przez jeden semestr)

1 (przez jeden semestr)

17.

Wychowanie fizyczne

4

4

18.

Zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne

1

1

19.

Zajęcia z wychowawcą

1

1

Zasadniczo nie ma takiej potrzeby. Test kompetencji językowych polega na sprawdzeniu łatwości uczenia się języków obcych. Test nie sprawdza znajomości języka. Dostępna jest na rynku publikacja pt. „Testy predyspozycji językowych”, wyd. Instytut Badań Kompetencji, autor: Kuliniak Roman. Specyfikę pytań można sprawdzić rozwiązując test http://testwiedzy.pl/game/15208.html i https://tiny.pl/rlscj. Test daje odpowiedź na pytanie: czy uczeń poradzi sobie w klasie, w której elementy innych przedmiotów obowiązkowych będą nauczane w języku obcym , a nauczanie języka wiodącego będzie znacznie poszerzone. Nie ma tu znaczenia poziom zaawansowania ucznia w odniesieniu do nabytych dotychczas umiejętności i wiedzy z języka obcego, ponieważ nauczanie będzie się odbywało w grupach na różnych, zdiagnozowanych na początku roku szkolnego,  poziomach nauczania.

Zgodnie z regulaminem nie można zapisać dziecka do klasy dwujęzycznej po oficjalnym terminie rekrutacji. A ten dotyczy tylko klas siódmych.

Tylko w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach można przenieść dziecko do klasy ogólnej. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie przez dyrektora szkoły w porozumieniu z Zespołem Nauczycieli Uczących Klasy. Jednakże decyzja podjęta w klasie siódmej powinna być decyzja ostateczną, dobrze przemyślaną, zawsze z uwzględnieniem dobra dziecka, jego możliwości i zainteresowań.

Tak, ale warunkiem jest  zdany pozytywnie test predyspozycji językowych.

Nie. Oprócz testu, w przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki niż liczba wolnych miejsc w oddziale, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria:

  1. wynik sprawdzianu predyspozycji językowych
  2. wymienione na świadectwie promocyjnym do klasy VII szkoły podstawowej oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego;
  3. świadectwo promocyjne do klasy VII szkoły podstawowej z wyróżnieniem.

I inne wg regulaminu, szczególnie patrz  § 5. Kryteria rekrutacji.

W różnych klasach są inne przedmioty nauczane dwujęzycznie i zależy to od przydziału ucznia do danego oddziału oraz Zespołu Nauczycieli Uczących daną Klasę.

Staramy się wyjść naprzeciw prośbom, jednak w związku z limitem miejsc w klasie nie zawsze nam się to udaje. Podanie z prośbą o przydział do jednej klasy można załączyć do  wniosku rekrutacyjnego. Jednak w zawiązku z limitem miejsc w klasach, ważnymi podziałami na przedmiotach wg płci, liczebnością na przedmiotach z podziałami na grupy, zasobami kadry nauczycielskiej, szkoła nie gwarantuje spełnia każdej prośby.