W ramach tygodnia projektowego „Poznajemy świat zesłańców” w dniach 10-14 stycznia uczniowie klas 4-8 uczestniczyli w szeregu lekcji przedmiotowych, które przybliżyły im różne aspekty tematyki zesłań:
- lekcje geografii – „Czy Sybir to tylko Syberia?”
- lekcje biologii – „Środowisko przyrodnicze – przyjaciel czy wróg?”
- lekcje przyrody – „Czy Sybir to tylko Syberia?”
- lekcje przyrody – „Środowisko przyrodnicze – przyjaciel czy wróg?”
- lekcje historii – „Skąd? Dokąd? Dlaczego?”
- lekcje języka polskiego – „Świat zesłańców w literaturze” (zajęcia w oparciu o książkę „Syberyjskie przygody Chmurki” Doroty Cembrzyńskiej-Nogali lub komis „Niewysłane listy” Juliusza Woźnego i Martina Ventera)
- lekcje języka polskiego – „Trudne zesłańcze słowa” (zapoznanie uczniów z terminologią związaną z zesłaniami)
- lekcje języka angielskiego w klasach dwujęzycznych – praca z tekstem sybirackich wspomnień pani Ireny Kohlmann z d. Frost w języku angielskim.