Rok szkolny 2019/2020

Wrzesień:

  • spotkanie Dyrektora Szkoły, przedstawicieli Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców SP 71 z przedstawicielami Stowarzyszenia Pamięci Zesłańców Sybiru oraz Ośrodka „Pamięć i Przyszłość” dotyczące propozycji nadania SP 71 imienia „Zesłańców Sybiru”

Październik:

  • przeprowadzenie we wszystkich klasach lekcji tematycznych o Zesłańcach Sybiru

Listopad/grudzień:

  • zajęcia on-line „Zesłańcy Sybiru, czyli… kim są dla nas Sybiracy i kim mogą być w dzisiejszym świecie?” dla uczniów klas 7 i 8 prowadzone przez Marka Kosendiaka z Centrum Historii Zajezdnia

Maj/czerwiec:

  • udział uczniów w projekcie „Wnukowie Sybiraków – tak blisko, tak daleko” realizowanym przez Ośrodek „Pamięć i Przyszłość” we Wrocławiu (partnerzy projektu to Związek Sybiraków Oddział Wrocław oraz Stowarzyszenie Pamięci Zesłańców Sybiru)

Rok szkolny 2021/2022

Sierpień/wrzesień:

  • zatwierdzenie wyboru imienia „Zesłańców Sybiru” dla SP 71 przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców oraz Samorząd Uczniowski
  • powołanie zespołu ds. nadania imienia szkole
  • udział Dyrektora Szkoły w otwarciu Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku

Październik:

  • udział lidera zespołu ds. nadania imienia szkole w X Jubileuszowym Zjeździe Dyrektorów Szkół i Placówek oraz Prezesów Stowarzyszeń noszących imiona upamiętniające Zesłańców Sybiru – nawiązanie współpracy z przedstawicielami szkół oraz stowarzyszeń
  • prace zespołu ds. nadania imienia szkole nad harmonogramem działań przygotowujących do nadania imienia
  • opracowanie założeń i przebiegu projektu edukacyjnego „Poznajemy świat zesłańców” dla klas 4-8
  • opracowanie przygotowań do nadania imienia w klasach 1-3
  • zajęcia w klasach 3 w oparciu o książkę „Dziadek i niedźwiadek” Łukasza Wierzbickiego
  • wyjścia z uczniami klas 1-8 na wystawę „Historie Sybiraków – Tak blisko, tak daleko”
  • zebranie informacji o Sybirakach chętnych do spotkań z uczniami SP 71

Listopad:

  • realizacja projektu „Poznajemy świat zesłańców” w klasach 4-8
  • „Gdzie znajduje się Sybir i skąd ludzie się tam wzięli? Jak wyglądało ich codzienne życie?” – lekcje w klasach 1-3
  • wyjścia z uczniami klas 1-8 na wystawę „Historie Sybiraków – Tak blisko, tak daleko”
  • stworzenie zakładki na stronie internetowej szkoły o przygotowaniach do nadania szkole imienia „Zesłańców Sybiru”
  • zbieranie wspomnień o Sybirakach w rodzinach, u przyjaciół, znajomych
  • wystosowanie do Departamentu Edukacji wniosku o nadanie szkole imienia wraz z harmonogramem działań i uzasadnieniem wyboru
  • prace nad projektem sztandaru szkoły
  • prace nad projektem tablicy pamiątkowej

Grudzień:

  • realizacja projektu „Poznajemy świat zesłańców” w klasach 4-8
  • zajęcia dla uczniów klas 1-3 „Poznajemy faunę i florę Syberii”
  • przygotowanie przez Wolontariat szkolny życzeń świątecznych dla Sybiraków

Styczeń:

  • przekazywanie materiałów o Sybirze przygotowanych podczas realizacji projektu „Poznajemy świat zesłańców”
  • finał projektu „Poznajemy świat zesłańców” w klasach 4-8
  • konkurs plastyczny na projekt nowego logo szkoły
  • konkurs literacki na opowiadanie o życiu na Sybirze „Daleko od domu”
  • wybór pocztu sztandarowego i werblistów
  • lektura opowiadania „Syberyjskie przygody Chmurki” Doroty Combryńskiej-Nogal w klasach 1-3

Luty:

  • lekcje plastyki w klasach 4-8 – „Jak wyobrażam sobie życie na Sybirze”
  • wystawa prac konkursowych na projekt logo szkoły oraz rozstrzygniecie konkursu
  • prezentacja projektu części artystycznej programu uroczystości nadania imienia
  • przygotowanie ceremoniału nadania imienia i sztandaru szkole
  • „Poznajemy świat zabaw dzieci z Sybiru” – lekcje w klasach 1-3.
  • konkurs plastyczny dla klas 1-3 „Pomysłowe zabawki z niczego – czym bawiły się dzieci na Syberii?”

Marzec:

  • projekt i wykonanie posterów z podstawowymi informacjami o zesłańcach na podstawie materiałów zebranych w trakcie realizacji projektu „Poznajemy świat zesłańców”
  • wycieczki klas do miejsc związanych z upamiętnieniem Zesłańców Sybiru we Wrocławiu
  • spotkanie z Dorotą Combryńską-Nogal autorką książki „Syberyjskie przygody Chmurki”
  • wykonanie sztandaru szkoły oraz tablicy pamiątkowej
  • przygotowanie projektów zaproszeń na uroczystość nadania imienia
  • wysłanie zaproszeń na uroczystość nadania imienia
  • nauka hymnu Sybiraków uczniów klas 1-7
  • przygotowanie całościowego scenariusza uroczystości nadania imienia
  • przygotowanie pocztu sztandarowego

Kwiecień:

  • przygotowanie przez Wolontariat szkolny życzeń świątecznych dla Sybiraków
  • wyjście uczniów klas 1-3 do Centrum Historii Zajezdnia
  • bezpośrednie przygotowania do uroczystości nadania imienia
  • uroczystość nadania szkole imienia Zesłańców Sybiru